Een groot aantal klanten voor wie BAT Bedrijven NV de afvalinzameling verzorgt heeft zich afgelopen jaar al aangemeld. Voor de klanten die dit nog niet hebben gedaan, hebben wij goed nieuws!
Schrijft u zich deze keer ook in voor kosteloze inzameling van PD en Glas? Dit kan tot 31 mei.
Aanmelden kunt u zelf doen via het loket www.afvalgoedgeregeld.nl
*Meldt u zich aan via het loket? Geef dan bij uw inschrijving aan dat BAT Bedrijven NV uw vaste inzamelaar voor uw bedrijfsafval is. Dan weet u zeker dat wij ook de gescheiden stromen voor PD en/of Glas komen inzamelen. Bovendien heeft u dan één vast aanspreekpunt voor al uw vragen over het scheiden van al uw afvalstromen.
Voordelen voor uw organisatie
Het nieuwe inzamelsysteem 'Afval Goed Geregeld' is kosteloos. Uw organisatie draagt hierdoor direct bij aan minder restafval, meer recycling en daarmee aan een beter milieu.
Het Afvalfonds is verantwoordelijk voor de inzameling en recycling van verpakkingen in het afval van alle huishoudens in Nederland. Per 1 januari 2023 is hier ook het verpakkingsafval bijgekomen dat vrijkomt in o.a. scholen, kantoren en winkels. De plastic verpakkingen, drankenkartons en glazen flesjes uit dit bedrijfsafval worden op dit moment nog onvoldoende gerecycled. Het Afvalfonds organiseert voor deze drie verpakkingen een inzamelsysteem waar het fonds zelf de kosten voor draagt.
BAT Bedrijven NV is één van de partijen die deze inzameling verzorgt. Zo werken we samen aan het behouden van meer waardevolle grondstoffen. En eigenlijk zijn de meeste mensen al gewend om deze stromen thuis ook te scheiden. Dus waarom op het werk niet? Meldt u zich daarom nu direct aan via www.afvalgoedgeregeld.nl of stuur ons een mail zodat wij het voor u kunnen regelen.
Hoe werkt het?
1. Inschrijven bij het online loket
Via het inschrijfloket is het mogelijk om uw organisatie van 1 mei tot en met 31 mei 2023 aan te melden voor de kosteloze inzameling van gescheiden verpakkingsafval.
2. Checken van gegevens
Afval goed geregeld gaat na of uw organisatie valt onder de doelgroep en of uw inschrijving voldoet aan de voorwaarden.
3. Terugkoppeling
Binnen 3 maanden na sluiting van het loket ontvangt u bericht of u kunt deelnemen. Bij deelname verneemt u ook welke afvalinzamelaar de inzameling zal uitvoeren. Laat u de aanmelding door ons verzorgen, dan weet u zeker dat wij ook deze stromen bij u komen inzamelen.
4. Afval scheiden
Binnen 3 maanden na sluiting van het loket nemen dan ook wij contact met u op om afspraken te maken over de start van de kosteloze inzameling.
Samen sneller circulair!
Alleen samen kunnen we regionale transities doorvoeren, alleen samen kunnen we het verschil maken en alleen samen gaan we sneller. Wilt u met uw bedrijf ook onderdeel van deze transitie zijn? Meldt u zich dan nu alvast aan voor deze kosteloze inzameling van PD en glas. Weer een stap in de goede richting!
Meer weten?
Meer informatie over deze manier van inzameling en over de afvalstromen vindt u op de website www.afvalgoedgeregeld.nl.