Inwoner van Tilburg? Ga naar Tilburg.nl voor informatie over huishoudelijk afval i

F.A.Q.

Hieronder is een selectie uit de veelgestelde vragen te vinden. Misschien kun je hier al een antwoord vinden zonder dat het nodig is contact op te nemen. Is hier geen antwoord te vinden? Neem contact met ons op.

FAQ: Bedrijven
Hoe kan ik een container bestellen?

Een afzetcontainer kunt u direct op deze website boeken. Voor de verhuur van alle andere containers (of diensten) kunt u het contactformulier invullen. U kunt ook een e-mail sturen naar verkoop@bat.nl of bel (013) 583 93 81.

Kan het BAT mijn containers ook reinigen?
Het BAT reinigt zelf geen containers. Wij verwijzen u hiervoor door naar een gespecialiseerd schoonmaakbedrijf.
Waar kan ik een afspraak maken als ik advies nodig heb over afvalinzameling en afvalverwerking?
Onze adviseur informeert en adviseert u graag over de diverse mogelijkheden die passen bij uw bedrijf.

Als u het contactformulier invult, neemt een collega zo spoedig mogelijk contact met u op. Bellen kan natuurlijk ook: (013) 583 93 81.
Wat kan ik doen als ik last heb van ongedierte?
Het BAT bestrijdt uw ongedierte doeltreffend. Ook kunt u bij ons een contract afsluiten om ongedierte te voorkomen. Onze specialisten adviseren u er graag over. U kunt hiervoor het contactformulier invullen of bel voor een afspraak (013) 583 93 81
Kan het BAT mijn bedrijfsterrein reinigen?
Ja. Het BAT beschikt over veegwagens en onkruidborstels. Voor overige werkzaamheden werken wij samen met diverse gespecialiseerde partners. Wij informeren u graag over de mogelijkheden. Vul het contactformulier in of bel (013) 583 93 81.
Kan ik mijn contract tussentijds wijzigen?
U kunt altijd uw contract laten aanpassen. Als u een andere container wenst of uw ledigingfrequentie wilt aanpassen, neem dan contact met ons op. Wij sturen u het nieuwe contract dan direct toe.
Waar kan ik terecht met een klacht of suggestie?
Wij doen ons uiterste best om onze dienstverlening continue te blijven verbeteren. Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn, neemt u dan contact met ons op. Dit kan via het contactformulier, via e-mail verkoop@bat.nl of bel ons (013) 583 93 81.
Wat kan ik doen als mijn container kapot, vermist of vernield is?
Schade veroorzaakt door slijtage valt onder de service van het BAT. Bij vernieling of vermissing van een container worden kosten in rekening gebracht bij de huurder. Een container valt namelijk onder de verantwoordelijkheid van de huurder.
Wat doe ik met eenmalig afval?
Het BAT kan ook eenmalig afval op halen of tijdelijk een afzetcontainer bij uw bedrijf plaatsen. Neem contact op met ons medewerkers via het contactformulier of bel(013) 583 93 81.
Wat kost het huren van een container?
De prijs van containerverhuur hangt af van diverse factoren zoals de grootte van de container, de ledigingfrequentie en het soort afval. Neem voor de actuele prijzen contact met ons op: verkoop@bat.nl of bel (013) 583 9381.

Wat zijn de afmetingen van de containers?

Het BAT verhuurt diverse containers met een inhoudsmaat variërend van 240 tot 2500 liter. De inhoud van onze afzetcontainers is minimaal 6 m3 en maximaal 40 m3.  Onze collega's informeren u graag. U kunt hiervoor het contactformulier invullen of bel voor een afspraak (013) 583 93 81

Hoe lang duurt het voordat de container geleverd wordt?

Afzetcontainers, op werkdagen voor 15u besteld, kunnen de volgende werkdag geleverd worden. Voor alle andere containers, graag even contact met ons opnemen.  Mail verkoop@bat.nl of bel (013) 583 93 81. Wij helpen u graag verder.

Hoe vaak worden containers geleegd?
Dit hangt af van uw wensen. Maandelijks, wekelijks of zelfs vaker. U kunt ook een container op afroep laten leegmaken. Dat wil zeggen wanneer het u uitkomt. Natuurlijk kunt u ook een extra lediging aanvragen, als u een keer meer afval heeft dan normaal.
Waar kan ik mijn chemisch afval laten?
U kunt uw chemisch afval door ons op laten halen.
Maak een afspraak op telefoonnummer (013) 583 93 81 of vul het contactformulier in.
Ik organiseer een evenement. Wat kan het BAT voor mijn evenement doen?
U kunt bij ons verschillende containers en afvaleilanden huren.Het BAT adviseert u graag op het gebied van de afvalinzameling en de duurzame verwerking ervan. Daarnaast kunnen we achteraf het terrein reinigen.
Wat is het werkgebied van het BAT?
Het werkgebied van het BAT concentreert zich voornamelijk in het Hart van Brabant. Ook buiten dit gebied zijn er mogelijkheden. Het BAT is partner van Midwaste. Dit is een landelijk actieve coöperatie van bedrijven die werkzaam zijn in afvalverwerking en reiniging.
FAQ: Particulieren
Op welk tijdstip komt het BAT mijn container legen?
Op uw ledigingdag moet de container vanaf 08u uur klaar staan om geleegd te kunnen worden. Het BAT komt deze leegmaken tussen 08u uur en 18u.
Ik heb meer afval dan ik ruimte heb in mijn container. Kan ik een extra container aanvragen?
Natuurlijk kan dat. U kunt bij het BAT extra containers huren. Wij informeren u graag over de mogelijkheden. Vul het contactformulier in, mail naar verkoop@bat.nl of bel (013) 583 93 81.
Met wat voor soort afval kan ik bij het BAT terecht?

Zowel bedrijven als particulieren kunnen bij het BAT afvalcontainers huren voor o.a.:


◾Grof restafval
◾Hout (tuin en bielzen)
◾Bouw- en sloopafval
◾Groenafval en snoeihout
◾Dakleer en bitumenafval
◾Grond
◾Gips
◾Puin en grind
◾Hout (geïmpregneerd)


Natuurlijk kijken wij altijd naar de meest duurzame verwerking van het afval.
Voor bedrijven kunnen wij ook chemisch afval inzamelen. Het volgende afval kunnen wij helaas niet inzamelen: slachtafval, mestafval, ziekenhuisafval en radioactief afval. Wij kunnen u wel in contact brengen met een partij die dit afval wel voor u kan afvoeren. Meer informatie? Mail verkoop@bat.nl of bel (013) 583 93 81. Wij helpen u graag verder.

Wat kan ik doen als mijn container is beschadigd / vermist?
De containers zijn eigendom van het BAT.
Bij reparatie of vervanging van de container veroorzaakt door slijtage worden, bij normaal gebruik, geen kosten in rekening gebracht.
Als uw container is verdwenen, wordt per situatie beoordeeld of er kosten in rekening worden gebracht.


Wat kan het BAT betekenen als ik mijn afval wil sorteren?
Als u (meer) afval wilt sorteren, juichen wij dat toe. Veel restafvalstoffen zijn namelijk waardevolle grondstoffen voor andere producten en beter voor ons milieu. Onze medewerkers vertellen u hier graag meer over. Maak nu een afspraak via het contactformulier of bel (013) 583 93 81.
Waar kan ik terecht met mijn klacht?

Wij besteden veel zorg aan onze dienstverlening en doen ons uiterste best om deze continue te verbeteren. Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn, neemt u dan direct contact met ons op. Dit kan via het contactformulier, via e-mail verkoop@bat.nl of bel ons (013) 583 93 81.

Mijn container is niet helemaal leeg gevallen. Wat kan ik hier aan doen?

Een container wordt aan de vuilniswagen gehangen en daar machinaal ‘geschud’. Als de container niet helemaal leeg is, wordt deze nogmaals terug gehangen en geschud. Als de container daarna nog niet leeg is, wordt deze halfvol terug gezet. U kunt het afval in uw container wat losser te maken zodat bij het volgende bezoek de container helemaal wordt geleegd. Dit kunt u zelf doen om ervoor te zorgen dat uw containers goed leegvallen:



  • Druk de inhoud van uw container niet te strak aan

  • Let op met grote dozen die te vast zitten 

  • Laat een opening vrij in uw container door er bijvoorbeeld een blokje tussen te zetten. Zo kan het vocht uit de container en koekt het niet vast aan de bodem

  • Leg een krant onder in uw container